تابش در جلسه علنی مجلس:

افزایش تعطیلی عید فطر باعث همگرایی بیشتر با كشورهای اسلامی می‌شود

یزدفردا : نماینده اردكان در مجلس طرح اختیار دولت برای كاهش ساعت كاری ماه رمضان و افزایش تعطیلی عید فطر را در راستای حل مشكلات قانونی موجود دانست و گفت كه این طرح، باعث همگرایی بیشتر بین كشورهای اسلامی می‌شود.

به گزارش  فارس، محمدرضا تابش كه به عنوان طراح اختیار دولت برای تعیین ساعت كار در ماه مبارك رمضان و افزایش تعطیلات عید سعید فطر در جلسه علنی امروز مجلس سخن می‌گفت، اظهار داشت: باید با واقعیت‌های جامعه رفتار واقع‌بینانه داشته باشیم.
وی افزود: دولت ساعات كاری را در ماه مبارك رمضان كاهش می‌دهد و این كار پسندیده‌ای است، اما به دلیل مغایرت با قانون با مخالفت‌هایی مواجه شده و این موضوع از سوی هیئت تطبیق قوانین هم اعلام شده است.
نماینده اردكان خاطر نشان كرد: طرح فوریتی اختیار دولت برای تعیین ساعات كاری در ماه رمضان می‌تواند مشكلات قانونی موجود را مرتفع و كار دولت را ضابطه‌مند و از سوی دیگر اشكال قانونی دیوان محاسبات به مدیرات اجرایی را نیز برطرف كند.
تابش متذكر شد: چنانچه این طرح رای نیاورد، پرونده مدیران اجرایی به دیوان محاسبات می‌رود.
وی همچنین درباره تعطیلات عید سعید فطر، گفت: عید فطر روز بزرگی برای ایجاد اتحاد اسلامی است اما تعطیلات آن در حال حاضر تناسبی با این روز ندارد.
تابش با بیان اینكه در بسیاری از كشورهای اسلامی تعطیلات عید فطر بیش از 3 روز است، ادامه داد:‌ همگرایی بیشتر با كشورهای اسلامی و فراهم كردن فرصت برای تجدید قوای مردم، از مهم‌ترین دلایل ارائه طرح مذكور است.
نماینده مردم اردكان در پایان با بیان اینكه امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال همت و كار مضاعف نامگذاری شده و ما نمی‌توانیم در این سال به تعطیلات كشور اضافه كنیم، خاطر نشان كرد: بعد از همفكری‌های بسیار قرار شد بر اساس این طرح تعطیلات روزهای 15 خرداد و 29 اسفند لغو شده و 2 روز به تعطیلات عید فطر اضافه كنیم
.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا